tirsdag

I would like one squash....

Fordi så vil jeg bage en drønhamrende god og ikke mindst sund pizza!

For lidt over et år siden besøgte jeg en veninde, som præsenterede mig for denne pizza.
En kartoffel-squash pizza med basilikumspesto = MUM!
I denne squash-tid må det være oplagt at dele opskriften videre.

Here goes.....





(Dejen er aldrig helt den samme, da jeg laver den ud af det mel jeg har stående)

2 dl. Hvedemel
3 dl. Fuldkornsmel
25 g. gær
1 spsk. olivenolie
2 dl. lunken vand
1 tsk. salt

Rul dejen ud og smør basilikumspesto på.
Skræl fire store kartofler, skær dem i tynde skiver, vend dem i olivenolie og salt og spred dem ud over pizzaen.

Bag pizzaen indtil kartoflerne bliver gyldne

Skær en squash i tern, læg dem i en skål og spred salt udover (dette gøres inden du starter på dejen - saltet trækker vandet ud af squashen)
Skyl ternene i vand, tør dem af med køkkenrulle og spred dem ud over pizzaen
Riv frisk mozerella ud over pizzaen og bag den igen indtil osten bliver gylden.

De smager virkelig godt - bon apetit!







Ingen kommentarer:

Send en kommentar